Teambuildingsdag - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marlijn Stunnenberg - WaarBenJij.nu Teambuildingsdag - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marlijn Stunnenberg - WaarBenJij.nu

Teambuildingsdag

Door: Marlijn Stunnenberg

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

16 Oktober 2016 | Nederland, Bemmel

16 oktober 2016.
Vandaag hadden we een teambuildingsdag met de groep van Zuid-Afrika.
Van te voren had iedereen iets te eten gemaakt voor de gezonde lunch die we moesten organiseren, we verzamelde om 9.30 bij de essenpass (school) in Bemmel.

Toen iedereen er was gingen we als eerst naar de gymzaal voor vertrouwensoefeningen, we deden oefeningen met elkaar vertrouwen met behulp van blinddoeken. en andere spellen om elkaar te leren te vertrouwen en met elkaar samen te werken.

Na de gymzaal hielden we presentaties in groepen over de volgende onderwerpen:
• Onderwijs
• Apartheid
• Cultuur, gewoontes en gebruiken
• Townships
• Genadendal

Rond 12 uur was het tijd voor de lunch, er waren broodjes, soep, taart en fruitsalades.

Na de lunch kwamen er 2 meiden die vorig jaar waren mee geweest naar Zuid- Afrika, zij kwamen ons wat vertellen over de reis en wat belangrijk was om mee te nemen op reis en wat je beter kon thuis laten. Het was fijn en handig om dat alvast te weten, want zij beschouwen zo'n reis toch anders dan de docenten die mee gaan.

Op het einde hebben we nog in groepjes regels bedacht die we mee willen nemen naar Afrika, alle regels hebben we toen met z'n alle doorgenomen en de beste hebben we er uit gehaald en op een blad geschreven die ook mee gaat naar Zuid- Afrika.

Het was een leuke en gezellige dag, ik merkte ook dat aan t einde van de dag we steeds meer een hechtere groep werden.