Zuid-afrika week 1 deel - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marlijn Stunnenberg - WaarBenJij.nu Zuid-afrika week 1 deel - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marlijn Stunnenberg - WaarBenJij.nu

Zuid-afrika week 1 deel

Door: Marlijn Stunenberg

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

27 Februari 2017 | Nederland, Bemmel

24 feb:
Ik vertrok met mijn familie om 5.30 naar schiphol, waar we om 7.15 aankwamen. Na afscheid te hebben genomen van je familie begon de grote reis, we gingen dan eindelijk naar Afrika.
De vlucht duurde 10 uur, het was een lang maar gezellige vlucht. Toen we in Afrika aankwamen stonden bij de aankomsthal al onze buddies met een groot spandoek met ' welkom' erop, ik was erg verrast want ik had verwacht dat we onze buddies pas op maandag zouden zien. De buddies reden met ons mee in een grote schoolbus naar ons hostel, waar we om 1.30 's nachts aankwamen. Aangekomen in de kamers hebben we de spullen gepakt die we nodig hadden en zijn we gaan slapen,
het was een vermoeide en lange heen reis.

25 feb:
In de morgen zijn we naar een plaatst in de buurt gegaan waar markt was, ook hebben we Genadendal verkent.
Einde van de middag zijn we naar de boesmankloof geweest, dat was een mooie wandeling. Aan het eind van het pad was een waterval en een meertje, daar zijn we toen met een paar leerlingen in gesprongen en ook van de waterval afgesprongen.
Het was een geslaagde dag.

26 feb:
Vandaag zijn we in de ochtend naar een vuurtoren geweest en daar zijn we ook op geweest. Daarna zijn we naar het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika geweest, waar we ook groepsfoto's hebben gemaakt.
Begin van de middag zijn we naar een haven in de buurt van die vuurtoren gereden. Ik heb daar roggen gezien en we zijn daar bij het strand in de Indische oceaan gaan zwemmen.
We zijn toen met de groep nog wat gaan eten bij een restaurantje bij de haven, en toen weer terug naar huis (het hostel).

27 feb:
Vandaag om 6.00 opstaan want we moesten om 7.00 naar de school toe.
Op de school werd een grote openingsceremonie gehouden vanwege onze komst, dat was erg leuk.
We gingen lessen bijwonen van onze buddies. en rond een uur of 12 was er een lunch voor ons voorbereid en kwam een olympisch kampioen kungfu ons een demonstratie geven.
Na een dag school gingen we rond een uur of 15.00 naar een museum over Genadendal, daarna zijn we met een paar leerlingen gaan zwemmen in een meer bij een dam dicht bij het huis.
's avonds kwamen al onze buddies en docenten van de school ze gingen een afrikaanse maaltijd voor ons koken, dat was erg lekker.
We hebben die avond met alle leerlingen en buddies gedanst, gegeten, gezongen.
Het was een zeer geslaagde dag!!

Dit is mijn reisverslag van de 1e paar dagen in Zuid-Afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Ik ben Marlijn en ik ben 15 jaar oud. Ik zit in de 4e van het OBC in Bemmel. Ik ga in februari naar Afrika naar genadendal samen met school.

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 10309

Voorgaande reizen:

24 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Afrika 2017

Landen bezocht: